Для
участі в урочистих заходах з нагоди Дня хрещення Русі до Києва прибудуть 11
чудотворних ікон Пресвятої Богородиці з усієї України: "Спас
Нерукотворний", "Володимирська-Десятинна", "Призри на
смирення", "Київська-Барська", "Радомишльська",
"Боянська", "Почаївська", "Зимненська",
"Святогірська", "Касперівська" та "Охтирська".
Ікона
Пресвятої Богородиці «Призри на смирення»
Київські
вчені, провівши дослідження, дійшли висновку, що зображення є неруковорним, та
не змогли дати наукового пояснення диву, що сталося.
Наказом
Священного Синоду Української Православної Церкви від 22 листопада 1995 року
святий образ Божої Матері «Призри на смирення» був визнаний чудотворним.
Боянська ікона Пресвятої Богородиці

Святиню
було написано 1991-го року для іконостасу відновленої Боянської парафіяльної
церкви Різдва Пресвятої Богородиці. Перше чудо явилося 18 грудня 1993 року, під
час богослужіння у храмі напередодні свята Миколая Чудотворця. Присутні
християни стали свідками того як очі Богородиці наповнились сльозами, що
стікали іконою.
Вже
того ж року було зафіксовано ще два факти чудес, пов’язаних з Боянською іконою
Богородиці – зцілення онкохворих юнака Георгія з Хмельницької області та
православного священика Ігоря з Польщі.
Радомишльська
(Іверська) ікона Божої Матері
Про
це повідомили настоятеля Свято-Миколаївського храму о. Євгенія. Перед
мироточивою іконою стали щодня читати акафіст Божій Матері. Краплини ще
більше вкрили образ, він став трохи світлішим. Правлячий архієрей владика
Віссаріон, єпископ Овруцький і Коростенський, благословив перенести ікону
хресною ходою до Свято-Миколаївського храму Радомишля.
Ікона
Божої Матері “Київська-Барська”
У
1970 році київський священик о. Тимофій Шайдуров купив
будинок у двох віруючих жінок. На горищі цього будинку зберігалися
старі церковні речі. Колишні власниці будинку дозволили все непридатне
викинути, за винятком шматка мішковини, на якому, як вони повідомили, була
ікона, яка стерлася від часу.
Отець
Тимофій слідів ікони на старому шматку мішковини не виявив, але щоб не
допустити помилки, завіз схимниці Ананії, яка жила в районі
Караваєвих дач столиці. Матушка доручила своїй послушниці Таїсії
пустити полотно в річку за течією. Біля річки на послушницю звернув увагу
міліціонер і, щоб уникнути спокус, вона повернулася з тканиною в келію. Щось не
давало їй розлучитися з полотном, і вона продовжувала його зберігати.
У
1972 році Таїсія прийняла чернецтво з ім’ям Гавріїла. У тому ж році на
свято Успіння, на полотні чітко проявилися два хрести: вгорі полотна
і трохи нижче – збоку. Незабаром виявилося, що хрести ці були зображені на
коронах Богоматері та Немовляти-Христа. Протягом року на полотні
повністю проявилися всі деталі ікони.
Спочатку
зображення було чорно-білим, а пізніше, на Свято Введення в храм Пресвятої
Богородиці, почало ставати кольоровим. Останньою проявилася сорочка Дитини.
Коли ікона була в стадії відновлення, запросили реставратора-іконописця, але
він, глянувши на це чудо, відмовився втручатися.
Ікона
“Спас Нерукотворний”
Потемнілий
від пожежі під час Великої Вітчизняної війни, Лик Спасителя прояснився, і від
нього в храмі поширилися пахощі. При цьому деякими людьми, що молилися, через
відкриті Царські врата спостерігалося коротке яскраве золотисте сяйво.
«Володимирська-Десятинна»
ікона Богородиці
Ікона Божої Матері “Зимненська”

У
1724 році село Зимно придбав ревний католик, волинський староста Михайло
Чацький. Він наказав переобладнати храм на костьол – з п’яти куполів залишити
два. Потім присвоїв церковні багатства, розорив усипальницю і зняв прикраси з
Зимненської ікони.
Знущаючись
над образом, він вигукнув: «Що ж, православна святиня чудотворна, так і не
змогла ти врятувати свій православний монастир!».
Після
таких слів нечестивець осліп, а через три роки помер.
Покарання
уразило весь рід Чацьких – його спадкоємці чоловічої статі за три роки до
смерті втрачали зір.
Під
час Першої світової війни ікону вивезли в Житомир. І тільки в 1995 році її
хресним ходом перенесли в рідну обитель – у Святогорський жіночий монастир, що
біля Володимира-Волинського, Волинської області.
Розповідають,
що напередодні прибуття ікони в Зимно паломники бачили в монастирі опівночі
вогняний стовп над церквою Святої Трійці і чули з храму спів
«Херувимської». Вирішивши, що в церкві правиться служба, вони пішли туди, але
виявилося, що храм закритий.
Почаївська ікона Пресвятої Богородиці
Анна
померла у 1644 році, а після її смерті всі навколишні землі дісталися її
племінникові. Він ненавидів Православ’я, тому пограбував монастир і вкрав
ікону. Після цього його і його дружину вразила жорстока хвороба, і зцілилося
подружжя лише після того, як повернули чудотворний образ в монастир.
Охтирський
образ Божої Матері
Святогірський
образ Богородиці
Давня
чудотворна ікона була однією з тих небагатьох ікон, які вціліли від
розграбування Святогорського монастиря в 1787 році. З давніх часів вона
вважалася чудотворною і, свого часу, деякі жителі міста Слов’янська отримали
від неї зцілення. Була прикрашена срібло-позолоченою ризою з дорогоцінним
камінням. Після закриття монастиря в 1922 році місце знаходження ікони
залишається невідомим.
Написання
нинішньої Святогірської ікони Божої Матері переказ відносить до XIX століття.
Одному афонському старцю, який приїхав у Святі Гори незабаром після відкриття
монастиря в 1844 році, дуже сподобалася Святогірська обитель. Переймаючись про
те, що він нічого не може пожертвувати, афонський чернець в дар обителі написав
цю ікону. Образ довгий час знаходився в Іоанно-Предтеченському печерному храмі
і був благодатно збережений не тільки від вогкості, але і від пожежі.
У
1918 році, коли ікону переносили з села в село і хресний хід розташувався на
нічліг в селі Байрачек, більшовики вночі напали на будинок, вбили ієромонахів
Модеста і Іринарха, ієродиякона Феодота і прихистивших їх господаря будинку з
дочкою. П’ять тіл лягли біля підніжжя ікони, що стояла в калюжі крові.
За
радянських часів Святогірський образ Божої Матері був дивом збережений
благочестивими людьми. У вересні 1992 року ікону хресним ходом перенесли в
Святогірський монастир.
Касперівська
ікона Божої Матері
Написана
олійними фарбами на полотні, прикріпленому до дошки, Касперівська ікона прибула
на терени України з родиною серба з Трансільванії, ім’я якого історія не
зберегла. Сталося це всередині XVIII століття. Святий образ був родинною
реліквією, що передавалася від покоління до покоління. У 1809 році власницею
ікони стала херсонська поміщиця Іуліанія Касперова. У житті благочестивої жінки
в 1840 році настав кризовий період, і вона подовгу проводила час перед іконою,
розповідаючи про свої негаразди та звертаючись до Богородиці зі щирою молитвою.
Саме тоді й сталося перше чудо – чудо оновлення: потьмянілий старовинний образ
роз’яснився, й стало чітко видно кожну рису Богородиці та Божого Немовляти.
Планується,
що 27 липня ікони візьмуть участь в молебні на Володимирській гірці, який
очолить Предстоятель УПЦ Блаженніший Митрополит Онуфрій.
Немає коментарів:
Дописати коментар