Сторінки сайту

26 грудня 2019 р.

Під вітрилами книг-ювілярів



Загалом ювілеї заведено святкувати саме у людей, але книги також мають свої круглі дати. В кожній країні існують  свої  літературні перлини, які мають історію написання та видання.
26 грудня бібліотекар філії №3 Юлія Сидоренко  завітала до учнів 4-В класу (класовод Тетяна Осипенко) БНВО «ЗОШ №15 – ДЮСОК» з бібліотечною фішкою «Під вітрилами книг-ювілярів».


Школярам були представлені книги Всеволода Нестайка, Віктора Близнеця, Анатолія Костецького, Джона. Р. Р. Толкіна, Астрід Ліндгрен,  Памели Треверс, Корнія Чуковського.


Дітлахи з велико цікавістю слухали розповідь Юлії Петрівни про письменницю, ім’я якої в історії світової літератури назавжди пов’язане з казковими повістями про мері Поппінс.  Цю дивовижну няню знають діти усього світу, адже твори про неї перекладено десятками мов. Книжки про мері Поппінс спонукають до творчості художників і кінорежисерів, театральних діячів і музикантів. А вигадала й подарувала дітям і дорослим цю справжню казкову епопею англійська дитяча письменниця Памела Ліндон Треверс, справжнє ім’я – Гелен Ліндон Гофф.
На заході учні дізналися, що Корнія Чуковського звали Миколою  Корнєйчуковим. Незаконний син куховарки з Полтавщини, страждаючи, від свого походження,  розділив материнське прізвище навпіл –  і став Корнієм Чуковським. Він був  не тільки письменником , а і відомим перекладачем (  до речі, за переклади з англійської мови, яку він вивчив самотужки, Оксфордський університет присвоїв йому ступінь доктора літератури).
 А відомий автор в жанрі фентезі  Джон Роналд Руел Толкін обіймав посаду професора  в  Оксфордському університеті. На написання роману «Володар перснів» його надихнула  історія золотого персня, знайденого селянином у 1785 році на околицях села Сільчестер, на місті якого знаходилось місто-фортеця часів римського завоювання Британії. Золотий перстень був настільки великим, що його можна було надіти тільки на палець в рукавичці. Толкін вивчав кельтського бога Ноденса і був знайомий  з цією історією.
Знання головних відомостей, пам’ятних  моментів із біографій авторів та  обставин написання  творів дають ключик для більш глибокого  прочитання книги.


Діти, зачитуючи уривки з книг,уявляли себе героями  тих подій, які описані у творах. Їх уява включилася в роботу і  сторінки книг ожили.
Книга, яку читають, має нинішній день; книга, яку перечитують, має день прийдешній.



Немає коментарів:

Дописати коментар