Більше книжок, менше страху

Картинки по запросу фото пам'ятник більше книжок менше страху

У березні у світі традиційно вшановують книжки і письменників, підсумовують літературні конкурси, організовують читання і різноманітні акції, щоб спонукати молодь до читання. Цей публічний або інтимний процес набуття знань чинник розвитку людства, в основі якого творча діяльність особистості. Інші види мистецтва успішно конкурують із читанням, але книжка у впливі на мислення не має рівних, вона інтелектуальний та емоційний чинник пізнання людини і соціуму.
Соціологи констатують: понад половина українців упродовж року не брали до рук жодної книжки і не відвідували ні бібліотеки, ні книгарні.
За дослідженням «Книжки купити, скачати та читати. На якому місці література в житті українців» Центр Разумкова на запит «Читомо» 2018-го виявив, що книжки за затребуваністю в інтересах на п’ятій позиції. 11% потенційних читачів спиняє ціна. Але не тому жодної книжки не купили за рік 60%. Дві третини не мають потреби читати. Не читає ніколи 36%. Лише 2% читає щорічно більш як 50 книжок. Тільки 8% читає щодня. 15% беруть книжки в бібліотеках. 38% збирають власну бібліотеку.
Чи варто наголошувати, що заохотити дорослих до читання випробування характеру. В Україні з тих, хто користується книжками не для інтер’єру, а за призначенням, лише кожен п’ятий читає дітям кілька разів щодня, а кожен сьомий — ніколи. Найбільше читають студенти, домогосподарки та пенсіонери. Найзатребуваніша книжка у великих містах серед осіб з вищою освітою: 50% читають годину на добу. Російською читають 37% і 15% українською, в малих містах 25% українською і 26% російською. У селах 38% українською і 17% російською. До речі, 67% населення України вважають українську рідною, але тільки 47% користуються нею в побуті.
Читання формує свідомість, світогляд і тип мислення. Світ із 1980-х занепокоєний падінням попиту на книжку і шукає нові форми популяризації читання. У Токіо відкрили готель книжкову шафу-капсулу на 60 номерів у розважальному районі: матрац, лампа і книжки. Удень 4 долари за годину. В Ізраїлі найдавніша мережа книжкових магазинів рекламує літературу з гаслом «Правильна книжка завжди складе вам компанію». У ПАР сервіс за індивідуальним запитом книжки має девіз: «Читай, будь цікавим» та «Ти це цікава книжка». У Бразилії, де споживач у середньому читає дві книжки за рік, видавці заохочують співвітчизників, вкладаючи в книжки чипи для поїздок у метро.
І насамкінець: за статистикою, до українсько-російської війни найменше бібліо­тек на душу населення було в Луганській та Донецькій областях. Тож думайте, читайте…
(Читати статтю повністю: Пилипенко Г.-Г. Поетове «Думайте, читайте» поза часом / Георгій-Григорій Пилипенко // Уряд. кур’єр. – 2019. – 30 берез. – С.6.)





0 коммент.: